I don't understand why developers are using tools to create landing pages

18 mei 2018

Ik begrijp niet waarom ontwikkelaars tools gebruiken om bestemmingspagina's te maken

6
stemmen

Oké, zou een domme vraag kunnen zijn, maar dit ding heeft me echt lastig gevallen sinds ik lid werd van deze geweldige community. Waarom gebruiken ontwikkelaars betaalde services om een ​​"landingspagina" te maken die eigenlijk alleen maar de voorpagina van een website is. Kan niet worden gedaan met behulp van gewoon oud HTML / CSS / JavaScript? Waarom unbounce en stuffs? Ik bedoel, is dat niet dat ontwikkelaars doen? Webpagina's en dingen ontwikkelen? Kun je niet gewoon e-mail verzamelen met behulp van sommige Django-formulieren of zoiets?

Ik ben niet in staat om kritiek te leveren op je keuzes, ik ben een beginnende ontwikkelaar die iets probeert op te lossen, dus vergeef me alsjeblieft voor mijn vrijmoedigheid.

Ik weet dat ik iets mis, maar moest het van mijn borst krijgen.

16 antwoorden


  1. 20

    Om het bot te zeggen, het is een opportuniteitskost. Ontwikkelaars maken gebruik van bestaande software om hen te helpen bij het bouwen en snel prototypen. Zou je service x niet gebruiken om snel een functie y te bouwen terwijl je je zou kunnen concentreren en meer tijd aan een ander deel van je product kunt besteden?

  2. 7

    Zoals de meesten hier hebben gezegd, is er gewoon veel dat gaat over het maken van iets vergelijkbaars. Je moet met deze dingen rekening houden:

    • Analytics

    • Code om het aanmeldingsformulier te ondersteunen

    • Design werk

    • hosting

    • Domeinnaam

    • Deployment

    • bugs

    • Testen op mobiel

    • De kopie maken en grafische afbeeldingen / audio / video ondersteunen (op zichzelf al een monster)

    • Wilt u A / B-testen? Daar moet je ook rekening mee houden.

    Als u nu iets als Unbounce gebruikt, kunt u zich richten op:

    • Domeinnaam (optioneel in sommige gevallen)

    • De kopie maken en grafische afbeeldingen / audio / video ondersteunen

    ***

    Het staat vaak alleen maar een belemmering voor het daadwerkelijk valideren van uw idee. Voor mij tenminste, dat deed het. Ik heb mijn deel van "geld besparen" en het in eigen beheer gedaan.

    Met dat gezegd zijnde, als je de tijd wilt nemen om te leren en de innerlijke werking van wat een succesvolle landingspagina maakt (technisch gesproken) te zien, ga er dan zeker voor!

    Of je nu op weg bent, ik weet zeker dat je iets leuks gaat maken!

  3. 5

    Helemaal geldige vraag en ik was ook verrast door dit. Door mijn observatie zijn ervaren ontwikkelaars / indie hackers meer terughoudend om code te schrijven omdat ze een goed begrip hebben van technische uitgaven tussen de tijd die nodig is voor ontwikkeling + onderhoud. Devs / indie-hackers met minder ervaring schrijven eerder code omdat ze dit kunnen. Ik weet dat ik me in het verleden schuldig heb gemaakt aan deze valstrik. IH heeft me geholpen om van die neiging af te komen. Vaak zijn de elegante oplossingen de eenvoudigste. Als u een service zoals Carrd gebruikt, bespaart u tijd en energie die u kunt gebruiken om een ​​mogelijk idee snel te valideren. Zoals Kelsey Hightower zegt, is Nocode de beste manier om te gaan :)

  4. 2

    Ik ben het eens met alle opmerkingen. En er is nog een bijkomend probleem op de weg: als een codeerder de marketingsite heeft gemaakt, dan is er een codeur nodig om deze bij te werken / te wijzigen. Deze sneeuwbal gaat snel als je groeit (vooral als je de marketing dingen in de toekomst wilt delegeren)

    Een voorbeeld hiervan: elke advertentiecampagne moet een eigen bestemmingspagina hebben, afgestemd op die specifieke advertentie. U vertraagt ​​uw marketinginspanningen als elke wijziging in code moet worden gedaan. Zelfs als u alleen werkt, zult u zich verveeld raken van het handmatig aanmaken van bestemmingspagina's.

  5. 2

    Ik dacht ook toen ik aan een van mijn recente nevenprojecten https://www.mydevportfol.io/ begon .

    Zoals anderen al hebben gezegd, gaat het om de benodigde tijd en opportuniteitskosten, en is design een veelvoorkomende belemmering voor ontwikkelaars. Alles ingewikkelder dan een eenvoudige vorm en het wordt lastig, en veel ontwikkelaars willen geen ruzie maken met CSS of kunnen het gewoon niet omdat ze weten wat er slecht uitziet, maar ze kunnen je niet vertellen wat je moet veranderen om het te maken ziet er goed uit (ik beschouw mezelf als een van die, maar ik word beter).

    Uiteindelijk moet een ontwikkelaar de beschikbare hulpmiddelen gebruiken om een ​​optimale waarde te bieden. Je zou jQuery niet herschrijven. Gebruik gewoon jQuery. Als er tools beschikbaar zijn (zoals de mijne hopelijk) die je veel moeite en de meest waardevolle bron van alles kunnen besparen, dan is het logisch om die tool te gebruiken ...

    Gebruik dus mijn tool ...: P

  6. 2

    Ik ook, over landingspagina's ... de verwarring over "waarom?" Dus het lijkt erop dat ze voelsprieten zijn, om te zien of er enige interesse is in een idee. Verzamel contactgegevens van geïnteresseerde partijen en soms contanten. Het lijkt een beetje op de vlaggenstok te vliegen en te zien wie er salueert ... maar het is een "fail fast" -techniek. Niet van toepassing op alle ideeën, denk ik. Soms moet je een werkmodel zien voordat je het "krijgt". Ik vraag me af of de Spanx-dame iets van haar zou hebben gekregen als ze interesse in een panty zonder benen had gezocht voordat ze besloot haar idee uit te voeren.

  7. 2

    Typisch, onze neiging als ontwikkelaars is om alles wat we kunnen zelf te bouwen. Maar soms is het gewoon niet logisch om onze tijd te besteden aan het bouwen van dingen wanneer we bestaande oplossingen voor gratis / goedkoop kunnen gebruiken. Wanneer u ideeën test en op zoek bent naar snelle validatie, is het logischer om snel en eenvoudig iets te doen dan telkens opnieuw het wiel uit te vinden. Bovendien zijn sommige van deze hulpmiddelen erg goed en zou het behoorlijk wat moeite kosten om iets vergelijkbaars te ontwikkelen.

  8. 1

    Ik heb een dozijn winstgevende apps in de app store die ik zelf heb ontwikkeld. Ik heb een website die Wordpress is met het Enfold-thema. Het was zo eenvoudig om de website te bouwen.

    Je doel als ontwikkelaar is om de meest efficiënte methode te gebruiken om iets gedaan te krijgen, mijn apps zijn allemaal gecodeerd door mij, ik gebruik cocoapods en bibliotheken waar mogelijk - iemand heeft de code al geschreven, waarom het wiel opnieuw uitvinden? Mijn apps en mijn vaardigheden zijn op de unieke manier waarop ik de bibliotheken met elkaar in verband breng om mijn daadwerkelijke app-functionaliteit te bouwen.

    Waarom zou u met de website-bestemmingspagina van de apps het wiel opnieuw uitvinden? Iemand heeft al het harde werk gedaan, ik ga dat gewoon gebruiken! Ik leg de botten van mijn website 's avonds samen in Wordpress en een thema en gebruikers vinden het geweldig. Dat is alles wat ik vraag. Ik ga geen eeuwen vergen om iets te ontwikkelen dat iemand al heeft gedaan. Tijd is kostbaar.

  9. 1

    Ik hou van wat de anderen hebben gedeeld. Laat me mijn beknopte uitleg aan het refrein toevoegen:

    Gebruik goede tools / services / bibliotheken als ze bestaan; bouw een oplossing als dat niet het geval is. Werkloos en genadeloos optimaliseren wat u doet voor de beste tijdsbesteding.

    In de specifieke context van bestemmingspagina's maakt geen enkele andere persoon op aarde zich bezorgd over de manier waarop u de pagina hebt gemaakt. Zelfs als je iets voor andere ontwikkelaars maakt. De bestemmingspagina is niet het punt: wat u aan het werpen bent, is het punt.

    ... Tenzij u een nieuw hulpprogramma voor de bestemmingspagina maakt. Dan is het slechts een slechte vorm om een ​​concurrerend product te gebruiken. :)

  10. 1

    Om dezelfde reden waarom je Dropbox gebruikt en je "bouwt een dergelijk systeem niet zelf heel triviaal door een FTP-account te krijgen, plaats het lokaal met curlftpfs en gebruik dan SVN of CVS op het gemounte bestandssysteem" (cit. Https: / /news.ycombinator.com/item?id=9224 ) :)

    ·
    18 uur geleden
    ·
    antwoord
  11. 1

    Omdat ik er ongeveer 2 weken over deed om een ​​mooie landingspagina te maken waar ik blij mee was.

    Of ik had een uur kunnen gebruiken met iets als https://app.landen.co om iets te maken dat onvermijdelijk er beter uitziet dan mijn eigen ontwerp

    Als ik een stabieler inkomen zou hebben, zou ik waarschijnlijk veel meer op tools vertrouwen om cookie cutter-oplossingen te maken voor dingen die ik minder belangrijk vind / beter kan bereiken door tools te gebruiken

  12. 1

    Ik heb zelf https://rukidoo.com gebouwd , het maakt gebruik van een aantal basis-JS en CSS.

    Hoewel ik veel over CSS heb geleerd (en gekneveld), duurde het ook ongeveer 10 uur, wat met een optimistische maanlichttijd van 1 uur per dag ... meer kost dan je er misschien aan wilt uitgeven.

    Maar als je de tijd / bestaande vaardigheden hebt, is het de moeite waard. Ook ontdekte ik dat er een aantal echt leuke CSS-documentatie sites zijn, bijna alle vragen hebben een antwoord.

    1. 1

      Ik bedoel, 10 uur voor het HTML / CSS-gedeelte. Voeg vervolgens een firebase-account toe, koppel het met uw domein, stel alle MX- en SPF-records in voor e-mail, voeg analyses toe ... niet klagen, want dit betaalt zich op lange termijn terug. Hangt er van af of je gehaast bent of niet.

  13. 1

    Ja, ontwikkelaars ontwikkelen zich. Ontwikkelaars houden ook van tijd en aandacht voor de kern van hun project.

    Bestemmingspagina's, tenzij u iets speciaals en zeer buiten de norm wilt, hebben een standaardstroom om uw punt over te brengen. U hoeft alleen maar uw punt over te brengen, het volgende deel is het eigenlijke product of de dienst, die de ontwikkelaars liever meer tijd besteden aan ontwikkeling.

  14. 1

    Ook het hebben van een netjes opgemaakte en goed ontworpen pagina is moeilijker dan alleen maar zeggen "het is gewoon wat html en css!".

    Ik bracht veel te veel tijd door met proberen te puinhoopen met het ontwerp van een formulier en html, naar waar het een blocker voor mij werd. Dus ik heb net een thema gekocht en een ding minder om me zorgen over te maken!

    1. 3

      Een thema kopen en de services op de bestemmingspagina gebruiken zijn niet hetzelfde :)