Plan een paycut

Dit is een hoofdstuk uit het boek Starting & Sustaining , een systeem waarmee u een webapp kunt bouwen en lanceren met minder pijn en minder fouten. Het hele boek is gratis te lezen op internet .

U kunt ook het boek en aanvullende bronnen kopen , waaronder de digitale versie van het boek, het audioboek, een Playbook en honderden dollars aan kortingen.

Plan een paycut

"

Je moet bereid zijn om arm te zijn als ondernemer.

"
~ Sean Parker
Lunch met de FT: Sean Parker
4 maart 2011

Als u zich wilt inzetten om iets te bouwen dat nog geen geld verdient, kunt u meer uren werken of meer geld verdienen met minder inkomsten. De eerste is niet duurzaam, en de laatste is niet gemakkelijk.

Wanneer u de gouden handboeien van een groot regelmatig salaris naast een ziektekostenverzekering en andere voordelen hebt, kan het moeilijk zijn om u voor te stellen dat u met een lager inkomen leeft. Het komt zelden voor dat mensen de berekening van de effecten van het starten van een bedrijf op hun kortetermijninkomen doorlopen. Ik vind dat het gebruik van echte cijfers kan helpen om dingen in context te plaatsen.

In 2007, terwijl ik nog steeds werkte op mijn normale loontaak, bedroeg mijn totale inkomen iets minder dan $ 87.000 per jaar, en ik had een volledige reeks voordelen. Dat kwam neer op ongeveer $ 71.000 na belastingen. Op 1 januari 2008 heb ik mijn baan opgezegd om mijn inspanningen op Sifter te concentreren, wetende dat ik freelance kon worden om geld te verdienen wanneer dat nodig was. In 2008, het jaar waarin ik Sifter bouwde en lanceerde, heb ik ongeveer $ 36.000 gemaakt van parttime freelance ontwerpwerk met nul voordelen. Na belastingen kwam dat op ongeveer $ 24.000.

Het eerste jaar na mijn ontslag was mijn inkomen 41,5% van wat het het jaar ervoor was. Als je belasting op zelfbediening meetelt en naar inkomen thuis kijkt, heb ik 34,7% van het salaris van mijn vorige jaar ingebracht. Als je de voordelen meetelt, is de foto nog somberder. En uit mijn gesprekken met anderen in soortgelijke situaties was dit boven het gemiddelde.

Ik kon alleen maar rondkomen omdat ik schuldenvrij was, ik had wat spaargeld opzij gezet en ik had mijn persoonlijke uitgaven gekort. Ik had wat extra geld kunnen verdienen door meer freelancen te doen, maar dat zou ook de tijd genomen hebben om Sifter te bouwen. In die tijd was ik niet getrouwd, had ik geen kinderen en had ik geen hypotheek, maar al die mensen volgden kort daarna. Mijn levensstijl en Sifter groeiden hand in hand.

De grootste kostenpost van Sifter was altijd mijn salaris. Ik moest een bepaald bedrag mee naar huis nemen om mijn gezin te onderhouden, dus ik had niet echt de mogelijkheid om mezelf minder te betalen. Als gevolg daarvan was een deel van het inkomen van Sifter effectief verbonden met het ondersteunen van mij - dat liet minder geld voor ons over aan apparatuur, marketing of het inhuren van hulp.

Het visualiseren van mijn inkomsten voor en na belastingen in de jaren vóór en na het stoppen met mijn fulltime baan.

Iedereen heeft zijn eigen situatie en zijn eigen uitdagingen, maar ik heb gemerkt dat een harde blik op dit soort getallen een ontnuchterend beeld kan schetsen van het leven van het opstarten van een bootstrapping. Mijn gok is dat veel mensen durfkapitaal aantrekken simpelweg omdat ze het zich niet kunnen veroorloven om een ​​loonsverlaging te doen, en ze hebben vanaf dag één een volledig salaris en voordelen nodig. (Ik kan niet zeggen dat ik niet in de verleiding kwam om buiten investeringen te zoeken om precies die redenen.) Voor degenen onder u die getrouwd zijn of in een langdurige toegewijde relatie, kunt u zelfs denken aan uw wederhelft als uw eerste belegger. Vanuit een emotioneel en financieel oogpunt zullen ze diep worden geïnvesteerd. In sommige gevallen kunnen ze inkomsten en toegang tot hun bedrijfsvoordelen bieden terwijl uw bedrijf van de grond komt.

Wanneer u de financiën van het starten van een onderneming overweegt, is het belangrijkste om te beseffen dat u uw grootste kostenpost bent. Uw autobetaling. Je hypotheek. Jouw familie. Jouw levensstijl. Uw ongedekte schuld. Uw Besparingen. Hoe groter uw vermogen om te overleven met een lager inkomen, hoe minder stress uw reis zal zijn. Minder financiële zorgen betekenen minder afleiding, meer tijd om uw product te bouwen en in het algemeen een aangenamere reis.

Opslaan. Schakel zo lang mogelijk je baan uit. Annuleer de kabel. Verkoop je tv. Verkoop je auto en rijd iets goedkoper. Als het een optie voor u is - en als u er klaar voor bent - kunt u uw huis zelfs downgraden of naar een gebied met lagere kosten voor levensonderhoud. Het is misschien niet eenvoudig, maar het kan een optie zijn. Houd dit in gedachten als u op een dag denkt aan het starten van een bedrijf: elke keer dat u iets koopt of een lening afsluit, maakt u het zoveel moeilijker om een ​​bedrijf te starten.

Toen ik mijn baan ophield om Sifter te achtervolgen, was ik net klaar met het afbetalen van al mijn creditcardschulden en was ik verhuisd naar een appartement van vijfhonderd vierkante meter. Ik had geen televisie- of videogames. Ik had een keuken, een bed en mijn bureau - allemaal in een eenpersoonskamer. Ik was altijd klaar om mijn auto te verkopen, hoewel ik dankbaar ben dat dit nooit is gebeurd. Ik had ongeveer twee maanden aan levensonderhoud opgespaard en nog eens drie maanden aan kosten gedekt door freelanceactiviteiten. Dus met een startbaan van vijf maanden - en heel veel hoop - nam ik de sprong.

Toen onze uitgaven in de loop van de jaren groeiden, probeerde ik altijd een paar kostenbesparende ideeën in mijn achterzak te houden. Omdat ik thuis werk en Lauren fulltime voor onze dochter zorgt, wisten we dat we een van onze auto's konden verkopen als dat nodig was. Nogmaals, ik ben dankbaar dat dit niet nodig was, maar we besloten hoe dan ook een van onze auto's te verkopen, simpelweg omdat thuiswerken betekende dat we het niet gebruikten. Nu, acht jaar na mijn bestaan ​​als een autofamilie, kan ik op een hand rekenen hoeveel keer dit onhandig was.

Als u vanuit huis kunt werken, zult u misschien verrast zijn hoeveel opties er zijn om geld te besparen. U kunt uw kantoor afschrijven als een belastingaftrek, geld besparen op gas of zelfs uw auto verkopen als u deze niet meer nodig heeft voor woon-werkverkeer. Dus hoewel de financiën ontmoedigend kunnen zijn, kunnen sommige van deze factoren de klap helpen verminderen. Wat nog belangrijker is, de veranderingen zijn misschien niet zo ingrijpend als ze klinken.

Sommige van deze maatregelen kunnen extreem lijken, maar mijn stappen zijn alleen maar oppervlakkig vergeleken met sommige van de verhalen die ik heb gehoord. Op het einde, als je een idee enthousiast hebt, zullen deze opties beter haalbaar lijken als je ernaar streeft om het te laten gebeuren. Als je een atleet wilt worden, werk je aan het verbeteren van je fysieke fitheid. Als u een bedrijf wilt creëren, verlaagt u de kosten om uw financiële geschiktheid te verbeteren. Als iemand je vertelde dat ze naar de Olympische Spelen wilden gaan, maar nooit de tijd namen om te trainen, zou je ze serieus nemen?

Het meedogenloos trimmen van uw persoonlijke uitgaven is net zo belangrijk als het meedogenloos trimmen van uw zakelijke uitgaven. Als je bootstrapt, zijn ze hetzelfde.

Gerelateerd lezen

Ramen winstgevend . Paul Graham legt uit wat de voordelen zijn van een lage kostenpost bij het opzetten van een bedrijf.

Gerelateerde hoofdstukken

Ondersteuning starten en ondersteunen

Dit hoofdstuk is slechts een stukje van een veel grotere puzzel. Starting & Sustaining is een compleet systeem om u te helpen bij het bouwen en lanceren van een webapplicatie met minder pijn en minder fouten.

Het pakket

Het audioboek

Het boek

Eens per maand e-mails Gerichte e-mails over SaaS-onderwerpen zoals e-mail, beveiliging, onboarding, prijzen en meer.

Wil je op de hoogte blijven?

wat is jouw email adres?
En stuur me alsjeblieft de startercursus.

Beginnen en onderhouden · email@garrettdimon.com

start_sustain · garrettdimon

Podcast: RSS · YouTube · ITunes · Bewolkt

Copyright © 2013-2018 Garrett Dimon