Renowned Physicist: There Are Only 2 Problems That Stop People From Achieving Anything

Gerenommeerde fysicus: er zijn slechts 2 problemen die ervoor zorgen dat mensen niets bereiken

Helaas missen de meeste mensen dit volledig en bereiken ze hun doelen niet ...

"De rijken van de toekomst zullen rijken van de geest zijn." Winston Churchill

Denk aan je grootste, belangrijkste doelen. Rijker zijn? Slimmer? Meer impactvol? Een beter persoon? Gelukkiger? Gezonder?

Wat weerhoudt je ervan om deze te bereiken?

Als je de gemiddelde persoon vraagt, hoor je dingen als: ik ben niet gemotiveerd genoeg, ik heb niet genoeg geld of tijd, ik ben niet slim genoeg, ik heb geen geluk. Ik ken de juiste mensen niet. Deze talloze redenen kunnen ons overweldigen en verwarren wanneer we een probleem proberen op te lossen of een doel te bereiken.

Gerenommeerd theoretisch natuurkundige David Deutsch heeft een fundamenteel ander perspectief dat ik buitengewoon inspirerend vind. In zijn boek The Beginning Of Infinity (een van de top 10 boeken die ik ooit heb gelezen) beweert hij dat er maar twee echte obstakels zijn voor elk probleem: natuurkunde en kennis.

  1. 1Fysica. Je doel moet mogelijk zijn volgens de wetten van de natuurkunde. Als dat niet het geval is, maakt geen enkele hoeveelheid kennis het mogelijk. Je kunt in je Chevy Suburban niet naar Mars komen, ongeacht hoeveel je weet over ruimtevaart.
  2. 2Kennis . Als het fysiek mogelijk is, dan is het fundamentele obstakel altijd kennis.

Als dat een beetje gek klinkt, is het eerst handig om de lens te begrijpen waarvan Deutsch naar de wereld kijkt. Hij besteedt al zijn tijd aan het onderzoeken van de meest fundamentele aspecten van de meest fundamentele discipline, de natuurkunde.

Aan de andere kant leven we aan de andere kant van het spectrum. We denken van dag tot dag in plaats van miljarden jaren. We denken eerder aan dingen op het oppervlakniveau dan aan een fundamenteel niveau. We redeneren meestal op analogie in plaats van op Eerste beginselen .

We zijn zo verwikkeld in onze dagelijkse uitdagingen, dat het bijna onmogelijk is om een ​​even groot beeld te krijgen als Deutsch en de grondbeginselen te zien. Maar wanneer je vanuit zijn perspectief naar de wereld kijkt, wordt het duidelijk dat kennis de sleutel is om al onze doelen te bereiken .

In het boek geeft Deutsch een fascinerend gedachte-experiment om zijn redenering uit te leggen. Naar mijn mening is dit het beste gedachte-experiment dat ooit is gemaakt om het primaat van kennis te tonen.

Het Gedachte Experiment dat aantoont dat Kennis Kracht is

Stel je voor dat je een kubus ter grootte van ons zonnestelsel neemt en deze in een lege intergalactische ruimte plaatst. Er zou eigenlijk niets in de kubus zijn, behalve waterstofatomen. Toegegeven, er zou nog steeds meer dan een miljoen ton materie in de kubus zitten, maar die zou over een grote afstand worden verspreid.

Voor de meesten van ons zouden we naar deze kubus kijken en zeggen dat hij leeg en nutteloos is. Voor Deutsch wemelt deze leegte eigenlijk van het potentiële leven.

Deutsch legt uit: "In een begrijpelijk universum, als iets niet verboden is door de wetten van de natuurkunde, wat zou ons dan kunnen verhinderen om het te doen, anders dan te weten hoe? Met andere woorden, het is een kwestie van kennis, niet van middelen. "

In het boek legt hij uit hoe je, als je de juiste kennis had, alle atomen op één plek kon opzuigen. Dan zou een kernfusiereactor die atomen kunnen combineren tot elk ander element. Ten slotte zou een 3D-printer met een resolutie van één atoom die atomen in mensen kunnen transformeren en een ruimtestation dat deze mensen zou kunnen ondersteunen, of wat dan ook.

Elke stap in het gedachte-experiment is mogelijk volgens de wetten van de natuurkunde. Het enige dat bij elke stap ontbreekt, is de juiste kennis.

Toegegeven, eigenlijk kennis opdoen over hoe een fusiereactor te bouwen zou een team een ​​aantal levens in de wereld van vandaag kunnen nemen. Maar dat is niet waar het om gaat. Vervang eenvoudig de fusiereactor door uw werkelijke doelen en u zult de kracht van het gedachte-experiment zien.

Een voorbeeld van het gedachte-experiment in mijn leven

Neem gedragsverandering als voorbeeld. Ongeveer 6 jaar geleden probeerde ik een dagelijks leesritueel te maken van 8-10 uur nadat onze kinderen in slaap waren gevallen. Ondanks het willen, heb ik het bijna nooit doorgezet. Pas toen ik een studie van de gewoonteverandering deed, vond ik beproefde ideeën om mee te experimenteren. Al snel vond ik een formule die ik consequent volgde. Uiteindelijk waren het niet de kinderen. Het was geen gebrek aan tijd. Het was geen vermoeidheid. De echte reden dat ik niet consistent was, was omdat ik niet de juiste kennis had over hoe mijn geest werkt.

Bovendien was de enige reden dat ik wist dat het waarderen van het besteden van mijn vrije tijd aan het leren was vanwege kennis die ik had geleerd over het belang ervan. Voordien had ik erover gedacht te leren als een leuk om te hebben, maar niet essentieel.

Ontleed elk probleem dat u tegenkomt, en u zult een vergelijkbaar patroon opmerken.

Veel mensen beweren dat actie waardevoller is dan kennis. Hun geval: als je geen actie onderneemt tegen wat je weet, heeft de kennis geen waarde. Dit argument mist het punt dat het doorleren van moeilijke gewoonten met een langetermijnbonus eigenlijk kennis vereist.

Veel mensen beweren ook dat emoties en beperkende overtuigingen fundamenteel zijn: als je niet eens gelooft dat je het kunt, dan helpt geen enkele hoeveelheid kennis. Maar dit mist het punt dat overtuigingen over eigenwaarde gebaseerd zijn op kennis van het zelf. Met de juiste kennis kunnen we ons zelfbeeld veranderen in iets dat ons kracht geeft. Laten we daarnaast zeggen dat we bang zijn voor mislukking. Met de juiste kennis kunnen we mislukking anders in onze geest vertegenwoordigen, zodat onze angst vermindert. We kunnen bestuderen hoe anderen met succes omgaan met falen en ze modelleren.

Zoals alle grote gedachte-experimenten doen, leert Deutsch's though-experiment ons belangrijke lessen over hoe de realiteit werkt ...

Wat we kunnen leren van Deutsch's gedachte-experiment:

  • Het fundamentele obstakel is altijd kennis. Naarmate je meer en meer fundamenteel raakt over de grondoorzaken van een probleem na het weghalen van de nabije oorzaken, wordt het steeds duidelijker dat kennis de fundamentele uitdaging is. Met andere woorden, uitdagingen zoals gebrek aan middelen (bijvoorbeeld geld, tijd en relaties) zijn echte uitdagingen die mensen tegenhouden, maar ze zijn niet fundamenteel. Er zijn veel dingen die buiten onze controle vallen die van invloed zijn op ons succes: opvoeding, genetica, ouders, het land waarin we geboren zijn, om er maar een paar te noemen. Deze spelen een enorme rol in ons leven. Tegelijkertijd moet er een zaak worden gemaakt dat, van de dingen die we kunnen beheersen, kennis het meest fundamentele en belangrijke is.
  • Kennis is de ultieme hefboom om problemen op te lossen en doelen te bereiken. Op dezelfde manier dat een ons preventie een pond genezing waard is, geeft het oplossen van onze problemen op een fundamenteel niveau ons veel meer hefboom dan alleen het aanpakken ervan op het oppervlakniveau. Daarom is het eerste dat we moeten doen als we een complex probleem oplossen of een doel nastreven, nadenken over welke kennis we nodig hebben.
  • Elk probleem is een probleem met het zoeken naar kennis. Uitvinder Charles Kettering zei ooit: "Een probleem dat goed is geformuleerd, is een half opgelost probleem." Het gedachte-experiment van Deutsch is een probleem dat welbekend is. Het raamt alle problemen als problemen met het zoeken naar kennis. Met deze framing kunnen we ons afvragen wanneer we een uitdaging hebben: "Welke kennis mis ik? Hoe kan ik die kennis het snelst vinden? "
  • Er zijn twee plaatsen waar we de kennis kunnen vinden die we nodig hebben. Ten eerste is er OPK (de kennis van andere mensen), zoals mensen in ons netwerk en internet, dat een opslag is van de kennis van de mensheid. Dit is waar we als eerste naar toe moeten gaan, omdat vrijwel elk probleem of doel dat we hebben, in de loop van de geschiedenis geheel of gedeeltelijk is opgelost / bereikt door veel mensen, van wie sommigen boeken hebben geschreven, video's hebben gemaakt of ander materiaal dat de benaderingen deelt gebruikt. Ten tweede is er wat ik de boomgaard van onontdekte kennis noem. Dit is de kennis die theoretisch bestaat, maar die nog niet door de mensheid is geoogst. In deze boomgaard zitten de bomen vol fruit. Het is onze taak om het rijpe fruit te vinden dat klaar is om te worden geplukt. Deze rijpe vrucht is kennis die één sprong van inzicht is, weg van ontdekt te worden gezien onze huidige collectieve kennis.
  • Leren leren is een van de meest waardevolle vaardigheden die we kunnen ontwikkelen. Als het vinden van kennis essentieel is. Dan is de vaardigheid om sneller betere kennis te vinden en te gebruiken de ultieme vaardigheid. Leren hoe te leren is die vaardigheden.

Kort gezegd: kennis is macht

"Als je het probleem anders kunt definiëren dan iedereen in de branche, kun je alternatieven genereren waar anderen niet aan denken." - Roger L. Martin, Opposable Mind: winnen door integraal denken

Het gedachte-experiment van Deutsch is goed in overeenstemming met wat ik heb meegemaakt en heb gezien in de echte wereld. In de afgelopen jaren heb ik diepgaand gestudeerd en geschreven over veel van de meest succesvolle ondernemers en leiders in de geschiedenis ( Jeff Bezos , Elon Musk , Bill Gates , etc.) en ik heb gemerkt hoe goed ze kennis waarderen. Ze hebben miljarden dollars tot hun beschikking. Ze hebben duizenden van 's werelds slimste mensen in dienst. Toch hebben ze nog steeds de tijd genomen voor doelbewust leren gedurende hun hele carrière.

Hier ziet u hoe deze ondernemers en leiders de waarde van kennis op een andere manier zien:

Zes jaar geleden hebben deze inzichten mij geïnspireerd om een ​​grote verandering in mijn leven te maken. Zoals ik eerder vertelde, besloot ik om, ondanks dat ik bezig was met een bedrijf en twee jonge kinderen, tijd vrij te maken voor opzettelijk leren in alle belangrijke gebieden van mijn leven . Ik redeneerde tegen mezelf: als de drukste mensen ter wereld de tijd kunnen vinden, kan ik dat ook.

Dus toen de kinderen naar bed gingen, ging ik meteen naar Barnes & Noble en bracht ik 1-2 uur lang opzettelijk door tot de winkel dichtging. Ik heb ook elk weekend 6 uur of zo besteed aan leren en groei. Heel snel zag ik dat de tijd die ik aan het inladen was op meerdere niveaus vruchten afwerpt. Het bedrijf groeide. Ik werd gezonder. Ik werd een veel betere schrijver.

Omdat ik de waarde zag van het leren samenstellen op echt tastbare manieren, heb ik bewust meer en meer tijd uitgetrokken om te leren. Vandaag besteed ik 4-5 uur elke werkdag door te kammen door middel van academische studies, boeken lezen, denken, grote denkers interviewen en coaching ontvangen. Deze extra tijd heeft me geholpen om snel mijn belangrijkste doelen te bereiken. Het heeft me bijvoorbeeld geholpen om meer doordachte en unieke artikelen te schrijven die door tientallen miljoenen mensen worden gezien. Het heeft me geholpen om op een dieper niveau na te denken over de complexe problemen waar ik voor sta als een ouder en een ondernemer die ik voorheen niet eens in mijn hoofd kon ronddraaien.

Kortom: voor wat we willen in het leven, kennis van hoe het te doen is de belangrijkste hefboom om het te laten gebeuren. Impact, geld, doel en geluk - al deze vereisen de juiste kennis. Kennis van welke acties moeten worden ondernomen, hoe betere beslissingen te nemen, hoe we actie kunnen ondernemen als we er geen zin in hebben.

Wil je leren hoe je op een dieper niveau kunt leren? In de afgelopen drie jaar heb ik onderzocht hoe topondernemers en leiders de tijd vinden om te leren, baanbrekende kennis te vinden, te onthouden wat ze leren en meer resultaten te behalen. Er was te veel informatie om in één artikel te passen, dus ik heb tientallen uren doorgebracht en een gratis masterclass gecreëerd om je te helpen je leerritueel onder de knie te krijgen!

Meld u aan voor het gratis webinar Leren hoe te leren hier >>