SEO Copywriting: 7 Steps to Make Sure Your Content Ranks in Google

SEO Copywriting: 7 stappen om ervoor te zorgen dat uw inhoudsrating in Google

7 juni 2018 333 aandelen 25 Opmerkingen
De meeste mensen denken niet te veel na over hun lezers (of zoekmachines) bij het bedenken van ideeën voor inhoud. Ze schrijven gewoon over wat ze maar willen.

Als dit op jou lijkt, moet je slimmer worden met je inhoud, tenminste als je wilt dat je blogverkeer groeit.

In de afgelopen drie jaar hebben we het blog van Ahref uitgebreid van ~ 12K naar ~ 190K maandelijkse bezoeken.

En ongeveer de helft van ons verkeer komt van organisch zoeken.

onze autonome groei van het verkeer isoleerde in de afgelopen ~ 3 jaar

In dit bericht zal ik u het exacte SEO- copywritingproces voorlezen dat deze groei van begin tot einde heeft aangewakkerd.

DISCLAIMER : Dit bericht is 100% gebaseerd op onze ervaring bij Ahrefs. Ik zal het niet hebben over dingen zoals LSI- sleutelwoorden, TF-IDF of andere supertechnische 'trucs'. We passen momenteel geen van die trucs toe bij het schrijven van inhoud voor het Ahrefs-blog en we krijgen nog steeds geweldige resultaten. Dus ik zal in plaats daarvan proberen het proces dat we gebruiken te verwoorden en waarom we geloven dat het werkt.

DISCLAIMER # 2: Ik moet er ook op wijzen dat we onmogelijk al onze groei en succeskunnen toeschrijvenaan ons copywritingproces. Er zijn hier tal van factoren (links, onze bestaande "autoriteit", enz.) - onze benadering van inhoud is slechts een deel van de puzzel.

Laten we gaan!

Wat is SEO Copywriting?

SEO- copywriting is de kunst van het schrijven van inhoud die hoog scoort in Google. Het gaat om het koppelen van SEO- en copywriting-technieken om content te creëren die zowel zoekmachines als bezoekers aanspreekt.

Om dit te doen, moet u:

  1. 1Schrijf over een onderwerp met een behoorlijk organisch zoekverkeerpotentieel ;
  2. 2Maak het beste stukje inhoud over dat onderwerp;
  3. 3Bouw "linking triggers" in uw inhoud.

Klinkt eenvoudig, toch? Maar hoe doe je dit eigenlijk?

Welnu, dat eerste deel is relatief eenvoudig. Kijk maar eens hoeveel verkeer de huidige pagina's van de hoogste ranglijst krijgen voor het onderwerp dat u in gedachten hebt.

Laten we zeggen dat ik bijvoorbeeld een lijst met de beste eiwitpoeders wilde samenstellen. Ik zou een ruwe beschrijving van mijn inhoud ('beste eiwitpoederslijst') invoeren in de Zoekwoordenzoeker en zien hoeveel verkeer de pagina's met de hoogste rangorde krijgen.

Zoekwoorden Verkenner > voer een onderwerpidee in> zie verkeer naar de topposities op het SERP- overzicht

SERP overzichtsrapport in Keywords Explorer voor "best protein powders list"

Het ziet ernaar uit dat dit onderwerp zeker een hoog organisch verkeerspotentieel heeft.

Maar hoe zit het met iets meer een niche, zoals een handleiding voor het stoppen van verwijzingsspam in Google Analytics .

Overzicht van het SERP- overzicht in de Explorer-verkenner voor "hoe verwijzende spam in Google Analytics te stoppen"

Het lijkt erop dat er een potentieel biologisch verkeerspotentieel is, maar zeker niet zoveel als "beste eiwitpoeders."

Kanttekening.
Dit wil niet zeggen dat een van deze onderwerpen "beter" is dan de andere. Het is subjectief en afhankelijk van uw bedrijf. Voor ons zou het niet logisch zijn om over eiwitpoeders te schrijven omdat we SEO- hulpmiddelen bieden. Dus ondanks een lager potentieel voor organisch zoekverkeer, zou het logischer zijn om ons op het tweede onderwerp te richten.

Maar het vinden van een onderwerp met organisch zoekverkeer is het gemakkelijke deel. Het moeilijkste deel is het samenstellen van het beste stuk inhoud over dat specifieke onderwerp en het aantrekken van koppelingen ernaar.

Om dit te doen, moet je een beroep doen op twee verschillende doelgroepen: lezers en linkers .

Ik zal je laten zien hoe we dit doen.

1. Begin met een informatief trefwoord

We schrijven (bijna) elke blogpost rond een primair zoekwoord.

Hier zijn enkele voorbeelden:

Ik ga hier niet ingaan op ons zoekwoordonderzoeksproces. Als je daar meer over wilt weten, raad ik aan dit bericht te lezen .

Maar het volstaat om te zeggen dat we alleen zoekwoorden op de blog targeten die zogenaamde informatieve intenties hebben.

Dit is super belangrijk!

Het heeft geen zin om tijd, energie en (mogelijk) geld te verspillen aan het schrijven van een epische blogpost over X als dit niet eens het soort inhoud is dat Googlers willen zien.

Maar hoe weet u wat mensen willen zien?

Laten we kijken naar wat momenteel wordt gerangschikt voor ' SEO- copywriting'.

Zoekwoorden Explorer > voer trefwoord in> SERP- overzicht

SERP- overzicht voor " SEO- copywriting" met duidelijke informatiezoekintentie

Als de SERP wordt gedomineerd door blogposts (zoals hier is), kun je er relatief zeker van zijn dat deze zoekterm informatieve intentie heeft.

Maar het is niet altijd zo duidelijk.

Hier is het SERP- overzicht voor "koop backlinks":

Het lijkt een behoorlijk gelijke mix van blogposts en verkooppagina's, dus wat is hier de zoekactie?

In deze situaties moet u vaak uw gezond verstand gebruiken. Maar u kunt soms aanvullend inzicht opdoen door te kijken naar de grafiek van de positie van de SERP- positie in de Explorer-verkenner.

De geschiedenis van de SERP- positie toont u de rangordeposities voor de huidige hoogste 5 ranglijstpagina's in de tijd.

Dus als u opmerkt dat een bepaald "type" van pagina volatieler lijkt dan een ander, bijvoorbeeld, springen misschien transactionele pagina's in en uit de SERP's terwijl informatieve pagina's stabiel zijn, dan kan dit u verder helpen om de zoekintentie af te leiden.

Zelfs als je niet 100% zeker bent, is het feit dat sommige informatieve (dat wil zeggen blogposts) een rangorde vormen voor je doelterm een ​​goed teken - het laat zien dat sommige gebruikers daar naar op zoek zijn.

Sam Oh gaat meer in detail over dit concept in onze Keyword Research-videoserie.

2. Duik dieper in zoekintenties (en ga in de schoenen van uw potentiële klanten)

Weten welk type inhoud gebruikers zoeken, is slechts het topje van de ijsberg.

Ik weet zeker dat je me niet nodig hebt om je te vertellen dat er honderdduizenden, zo niet miljoenen resultaten zijn voor vrijwel alles waarnaar je op Google zoekt.

18,4 miljoen resultaten voor " SEO copywriting"

Zelfs als we aannemen dat slechts 1% van deze resultaten voor deze zoekopdracht 'informatief' is, zijn dit nog steeds 18K + -pagina's die voldoen aan de basiszoekintentie en daarmee de eerste horde op weg naar rangschikking zijn gepasseerd.

Maar slechts een handvol van deze resultaten staan ​​in de top 10 (uiteraard), dus nu moeten we begrijpen waarom en hoe de huidige top ranking-pagina's hun plaats verdiend hebben op pagina # 1 (hint: ze zijn allemaal met een reden) .

Dit is enigszins moeilijk, omdat er honderden rangorde-factoren spelen. Maar het lijdt geen twijfel dat zoekintentie hier een grote rol speelt - Google gaat geen pagina rangschikken die niet voldoet aan de zoekopdracht van de gebruiker, althans niet op de lange termijn (onthoud de grafiek van de positie van de positie van de SERP !)

Dus het eerste dat we gewoonlijk doen, is zoeken naar gemeenschappelijke kenmerken in de SERP's.

Voor " SEO- copywriting" zie ik veel "how to" -gidsen en lijsten met tips.

Maar er zijn ook een paar andere opmerkelijke resultaten, namelijk een " SEO copywriting checklist" en een bericht getiteld "Wat is SEO copywriting en waarom is het belangrijk?"

Laten we ook eens kijken naar het vakje "mensen vragen" in Google, omdat dit verder inzicht geeft in de vragen en problemen die deze mensen hebben.

Nogmaals, het lijkt erop dat mensen zich afvragen wat SEO copywriting is en hoe het te doen. Ik denk dat dat de reden is dat er veel "hoe kan ik" gidsen rangschikken in de SERP's.

Hier is nog een tip:

Grijp 4-5 van de "informationele" pagina's van de hoogste ranglijst uit het SERP- overzicht en plak deze in de Content Gap- tool van Ahrefs .

Druk op 'zoekwoorden weergeven'.

Kanttekening.
Laat het veld "maar het volgende doel staat niet op" voor "leeg" staan. Ik raad ook aan te beginnen met de optie 'toon zoekwoorden die alle onderstaande doelen rangschikken'. Als er geen resultaten zijn, probeer dan de vereiste voor de vervolgkeuzelijst te verlagen.

U krijgt nu de zoekwoorden te zien waar al deze pagina's voor zijn gerangschikt.

Nogmaals, er lijkt een heleboel "how to" en "what is ..." type query's te zijn (ze hebben ook fatsoenlijke zoekvolumes).

tip

Noteer long-tail-zoekwoorden die de moeite van het optimaliseren waard zijn.

Ik heb bijvoorbeeld dingen gezien als:

  • SEO copywriting tips;
  • Hoe te schrijven voor SEO ;
  • Enz.

U kunt ook de rapporten Even rang voor , Vragen en Hebben dezelfde termen gebruiken in Zoekwoorden verkennen om long tail-zoekwoorden te vinden.

Bekijk onze uitgebreide zoekwoordengids voor meer informatie.

Aan de hand van deze gegevens kan ik beginnen met het maken van een aantal redelijke aannames over wie mogelijk op zoek is naar deze vraag. Dit is wat ik denk:

  1. 1Ze hebben een website en willen weten hoe ze content kunnen creëren die op Google staat: dit lijkt misschien voor de hand liggend (ik bedoel, dat is SEO- copywriting, toch !?) maar eigenlijk moesten we naar de SERP's kijken om dit zeker te weten . Het zou gemakkelijk kunnen zijn geweest dat deze mensen op zoek waren om een SEO- copywriter te worden (dat wil zeggen als een baan) of zelfs hoe ze een copywriter moesten inhuren. Over het geheel genomen vertellen de SERP's ons dat dit niet het geval is.
  2. 2Ze zijn waarschijnlijk niet 100% zeker wat SEO copywriting is. Ik vermoed dat ze de term in een ander artikel over SEO hebben gehoord en besloten hebben dat dit misschien het antwoord is op hun overkoepelende probleem (meer hierover hierover in een minuut), en gingen op zoek naar deze term in Google.
  3. 3Ze willen bijna zeker een handleiding of op zijn minst een lijst met bruikbare tips . Ik weet dit omdat de overgrote meerderheid van pagina's in de top 10 "hoe" -gidsen of lijsten met tips zijn. Dit is nog een andere aanwijzing dat deze persoon nieuw is in SEO- copywriting en wil dat iemand ze doorloopt met wat ze moeten doen.

Op basis van deze aannames ben ik er vrij zeker van dat het overkoepelende probleem waarmee deze gebruikers worden geconfronteerd, is hoe inhoud kan worden aangemaakt die in Google voorkomt .

Laten we een nieuw Google-document openen en deze informatie gebruiken om een ​​(zeer) ruwe schets te maken.

Voorlopig is mijn enige leidraad om je primaire sleutelwoord (of een variant hiervan) op te nemen in je werktitel en het 'vlees' van je bericht te klemmen tussen een intro en conclusie .

Dit alles is onderhevig aan verandering (en waarschijnlijk ook als we dieper graven), maar het is een goed startpunt. We doen tenminste de pen op papier en kijken niet langer naar een volledig leeg document!

3. Bestudeer de pagina's met de hoogste rangorde

Als Google consequent dezelfde paar pagina's in de bovenste 3-5 posities voor uw doelzoekwoord rangschikt, is daar ongetwijfeld een reden voor.

Maar eigenlijk komt het nooit op slechts één reden aan - het zijn er veel.

Links, blootstelling, gedragsfactoren, etc. allemaal dragen ze bij aan een rangschikking van pagina's in de SERP's. Dus het doel is nu om te proberen te begrijpen waarom deze pagina's rangschikken waar ze zich bevinden.

Nogmaals, SERP- overzicht is de beste plaats om deze analyse te starten.

Zoekwoorden Explorer > voer uw zoekwoord in> SERP- overzicht

Kanttekening.
Ik negeer hiervoor het resultaat van seocopywriting.com (# 3) omdat ik vind dat het een beetje een uitbijter is vanwege het exact-overeenkomende domein .

Onmiddellijk kan ik zien dat alle vier de pagina's met de hoogste rangorde een paar weinige verwijzende domeinen hebben - tussen 107 en 335.

Ik kan ook zien dat ze op high-DR-websites staan.

Kanttekening.
Voor ons is dit geen probleem, omdat we ook een high-DR-site zijn (momenteel DR 86). Maar als u probeerde te rangschikken voor dit zoekwoord met een lagere DR- site, zou u waarschijnlijk zelfs meer backlinks op paginaniveau nodig hebben dan deze pagina's om een ​​kans te maken. Reden hiervoor is dat de URL Rating ( UR ) van een pagina op een high-DR-site meestal hoger is omdat meer zogenaamde "link equity" via interne links naar individuele pagina's zal stromen.

Dit vertelt me ​​dat de kwaliteit van de inhoud hier waarschijnlijk redelijk goed is. Immers, waarom zouden honderden mensen linken naar kwalitatief slechte of middelmatige inhoud? Dat zouden ze niet doen. Het vertelt me ​​ook dat we waarschijnlijk een vergelijkbaar aantal links naar onze pagina nodig hebben om een ​​kans te maken op de ranglijst.

Maar om een echt gevoel van 'inhoudkwaliteit' te krijgen, moeten we elk van deze pagina's handmatig bekijken.

Door dit te doen, begrijpen we niet alleen waarom deze pagina's op de juiste plek staan, maar kunnen we ook een idee krijgen van de overeenkomsten tussen de berichten (dwz dingen waar ze allemaal over praten) en het soort taal dat ze gebruiken.

Ik ben ook op zoek naar goede of slechte punten met betrekking tot versheid, volledigheid, relevantie, nauwkeurigheid en leesbaarheid - dit helpt om de hoeveelheid inspanning die nodig is om ze te verslaan ten aanzien van hun werkelijke inhoud te informeren.

Laten we een handmatige beoordeling maken van de huidige pagina met de hoogste classificatie, die afkomstig is van neilpatel.com .

Eerst en vooral, ik geef de post een snelle blik en zie hoe goed ontworpen en leesbaar het is. Met andere woorden, is het mooi geformatteerd (afbeeldingen, lijsten, video's, interne links, enz.) Of is het een ontmoedigende muur van tekst?

GIF

Ik zie meteen dat Neil's bericht goed is geformatteerd, dus het is een 'pass' in die afdeling.

Ik kan ook aan de enorme omvang van de gids zien dat het vrij uitgebreid is.

Vervolgens wil ik weten hoe up-to-date dit stuk is.

Ik kan geen publicatiedatum zien in dit bericht, maar ik heb wel gemerkt wat volgens mij een zeer oud advies is over de dichtheid van zoekwoorden.

Dit advies is niet alleen niet meer actueel, het is ook misleidend en onnauwkeurig. Ik vond nog een paar andere onnauwkeurigheden, zoals deze:

Kanttekening.
Google heeft vorig jaar de zichtbare lengte van metabeschrijvingen in de SERP's officieel verhoogd .

Ondanks de volledigheid van het artikel, zou ik zeggen dat relevantie ook een beetje "uit" is.

In het artikel staat bijvoorbeeld 'sitesnelheid' als een van de '6 elementen van SEO- copywriting die er toe doen'. Het staat ook op de eerste plaats op de lijst!

Ik weet niet zeker of ik alleen ben, maar ik zie niet echt wat dit met SEO- copywriting te maken heeft.

Laten we ook de intro controleren.

GIF

Dit is een beetje lang en behoorlijk omslachtig. Maar ik denk dat het een heel goed werk is om het podium voor het artikel te bepalen en de lezer te laten weten wat ze moeten verwachten.

(Meer over het belang van intro's later in deze gids!)

Ik heb al deze positieven en negatieven opgenomen in een spreadsheet (voor dit bericht en andere pagina's van topniveau). Als ik dit doe, kan ik een beeld krijgen van zaken die in mijn functie moeten worden verholpen om te zorgen dat dit het beste en meest verdiende resultaat is.

Ik heb ook iets genoteerd dat ik verdiend vond in mijn artikel, dat voornamelijk dingen waren waarvan ik zag dat er over wordt gepraat in elk van de topposities, zoals:

  • Meta-tags en beschrijvingen;
  • " Emmerbrigades";
  • Trefwoord onderzoek;
  • Belang van de intro;
  • Zoek opzet;
  • Wat is SEO copywriting / begrip copywriting;
  • enz.

Vervolgens combineerde ik deze bevindingen met mijn eigen ideeën om de contouren voor mijn post te 'invullen'.

4. Zoek een unieke hoek en stel vervolgens uw bericht in!

Het maakt niet uit wat je schrijft, ik kan garanderen dat er al een miljoen artikelen over dat onderwerp zijn. Dus hoe kun je iets unieks schrijven?

Nou, ik laat je meteen vrij hangen:

Het is onmogelijk om iets geheel unieks te schrijven, dus probeer het niet eens.

Maar dat betekent niet dat je je eigen unieke draai aan dingen niet kunt zetten. In feite is dit wat u zou moeten doen. Als je inhoud op geen enkele manier uniek is, zal niemand ernaar linken en zul je waarschijnlijk niet rangschikken.

Hier bij Ahrefs bevinden we ons in de unieke positie dat we een schat aan SEO- expertise en -gegevens binnen handbereik hebben. We gebruiken dat vaak in ons voordeel.

We voeren bijvoorbeeld veel onderzoeken uit, zoals deze die laat zien hoeveel zoekwoorden een pagina gemiddeld rangschikt .

Maar soms schrijven we ook over onderwerpen uit persoonlijke ervaring, zoals Tim deed in zijn gids over outreachen .

Kanttekening.
Tim bevindt zich in de unieke positie dat hij veel outreach heeft ontvangen en veel outreach e-mails heeft verstuurd. Dus in tegenstelling tot veel mensen, begrijpt hij hoe dingen aan beide zijden van de vergelijking werken, wat hem een ​​uniek perspectief geeft.

We doen dit ook (tot op zekere hoogte) in deze gids.

Soms voeren we kleine casestudy's en experimenten uit (die niet afhankelijk zijn van onze eigen gegevens), zoals deze studie naar de kosten van het kopen van backlinks , of deze waarin we 250 mensen vroegen om een ​​artikel te tweeten om te zien wat er gebeurde.

Soms maken we een meer uitgebreide, actuele en goed onderbouwde gids voor een bepaald onderwerp, zoals onze recente lijst met geavanceerde zoekoperators van Google of onze dwell- tijdgids.

En soms gebruiken we onze expertise om unieke oplossingen te bieden voor veel voorkomende problemen, zoals in deze gids over het kannibaliseren van zoekwoorden .

Af en toe komen we een onderwerp tegen dat we niet het gevoel hebben dat we onszelf kunnen bedekken (althans niet met een unieke invalshoek). In dergelijke gevallen krijgen we meestal een "expert" aan boord.

Dit is bijvoorbeeld het geval in onze recente Google-strafrechtelijke handleiding waarin we Google-sanitairskundige Marie Haynes hebben geïnterviewd.

Bottomline: het heeft weinig zin om iets te schrijven tenzij je een unieke invalshoek kunt vinden. Je zult het moeilijk vinden om te rangschikken met een ander "ik ook" bericht.

Dus stel je bericht op zodra je je unieke invalshoek hebt gevonden.

Mijn advies hier: maak je geen zorgen over de kleine dingen. Haal het algemene idee gewoon op papier (nou ja, Google doc) en verfijn het later.

5. Schrijf een kick-ass-intro

Inmiddels zou je een ruwe versie van je bericht moeten hebben.

Het is waarschijnlijk niet perfect, maar maak je daar voorlopig geen zorgen over - we gaan eerst de intro aanpakken.

Afhankelijk van de kwaliteit van je intro, zullen mensen besluiten dat je bericht het antwoord is waarnaar ze op zoek waren (en dus blijven lezen) of niet (en daarom klikken ze terug naar de SERP's).

Het is van het grootste belang dat het de eerste doet in plaats van de laatste.

Doen dit gaat allemaal over het verkrijgen van hun vertrouwen en laten zien dat ze op de juiste plaats zijn .

In alle eerlijkheid, we hebben geen exacte formule voor het schrijven van onze intro's, omdat we niet geloven in een one size fits all aanpak. Onze intro's variëren meestal afhankelijk van de zoekactie en van wie we denken dat deze op zoek zijn naar dit bericht.

Laat me, ter illustratie, twee voorbeelden met u delen, te beginnen met de intro van onze gids voor het bouwen van gebroken koppelingen .

Ik weet uit ervaring dat een van de meest voorkomende problemen die mensen proberen om gebroken link te bouwen het gezicht is dat het veel tijd kost, en de resultaten zijn vaak minder dan indrukwekkend.

Door dit meteen in de intro te vermelden, laat ik zien dat ik begrijp wie ze zijn en wat hun probleem is.

Dan beloof ik de oplossing voor dat probleem.

Dat is alles wat deze intro nodig heeft. Ik heb (hopelijk) hun vertrouwen gevestigd en hen overtuigd dat ik de oplossing voor hun probleem heb.

Hier is de openingszin in de intro voor onze lijst met SEO- tools :

Ik wist van het analyseren van de zoekintentie voor " SEO- tools" (wat vrij duidelijk is, in alle eerlijkheid) dat mensen op zoek waren naar een lijst met SEO- tools. Daarom is deze vrij eenvoudig en to the point: ze zijn op zoek naar SEO- tools, dus ik zeg ze dat ze dat hebben gevonden.

Eerste horde = gekruist.

Maar wat scheidt deze lijst van elke andere lijst? Waarom zouden ze ons vertrouwen?

Bingo. Nu weten ze dat dit een samengestelde lijst is (dwz niet bevooroordeeld en gebaseerd op de optie van één persoon) die is georganiseerd in verschillende groepen.

Kanttekening.
Door die tweede groep "minder bekende SEO- tools" te vermelden, ben ik er zeker van dat de functie ook een beroep doet op degenen die al bekend zijn met de "grote" hulpmiddelen. Het laat hen weten dat er sommige hulpmiddelen zijn die ze missen. Wat aansluit op hun FOMO .

Dus mijn advies voor intro's is dit:

  1. 1Laat zien dat je de lezer en hun probleem (en) begrijpt
  2. 2Beloof de oplossing
  3. 3Bewijs dat u de juiste persoon bent om de oplossing te bieden (dwz uitleg over de USP van uw artikel )

Als dat eenvoudig klinkt, is het omdat het is.

6. Zorg ervoor dat mensen naar uw bericht linken en ook in de juiste context!

Eerder in deze gids ontdekten we dat op elk van de top-pagina's voor ' SEO- copywriting' ongeveer 100-300 verwijzende domeinen staan ​​die naar hen verwijzen.

Denk je echt dat we ze gaan overtreffen als we 30 RD's hebben?

Absoluut niet - het maakt niet uit hoe goed onze post is!

Daarom is het van het grootste belang om 'linking triggers' in je post te bouwen.

Maar wat zou iemand ertoe kunnen brengen om naar uw bericht te linken? Nou, de beste manier om dat te achterhalen is om te kijken waarom mensen een koppeling maken naar de huidige topposities. Hier is hoe:

Site Explorer > voer een URL van de hoogste positie in > Backlinks

Toen ik dit deed voor een paar van de top-pagina's voor ' SEO copywriting', merkte ik dat er veel pagina's als deze afkomstig waren van:

Kort gezegd geven pagina's tips over zaken als het vergroten van websiteverkeer , het formatteren van blogposts en het vergroten van shares. Dat wil zeggen, alle dingen die SEO copywriting-tactieken kunnen helpen.

tip

Laten we eerlijk zijn, de meeste backlinks komen niet 'van nature' - je moet voor ze werken, en dat betekent het uitvoeren van outreach .

Maar als u weet wie waarschijnlijk naar dergelijke inhoud (en waarom) zal linken, zal dat uw prospectie helpen.

Als u bijvoorbeeld kunt zien dat veel van de koppelingen naar vergelijkbare topclassificatie afkomstig zijn uit berichten waarin manieren worden vermeld om het websiteverkeer te vergroten (of wat het ook is in uw specifieke geval), kunt u naar dergelijke pagina's zoeken tijdens het zoeken.

Maar als we een beetje dieper graven, wordt het duidelijk dat de meeste van deze pagina's linken omdat ze specifieke dingen van de post vermelden. Bijvoorbeeld: 'emmerbrigades'.

Als we het rapport Anchors in Site Explorer gebruiken , kunnen we zien dat een paar sites naar deze handleiding verwijzen vanwege zogenaamde 'bucketbrigades'.

Dit is dus waarschijnlijk de moeite waard, inclusief in onze post.

Maar als ik nog dieper kijk in alle berichten, krijg ik het gevoel dat de meeste links het resultaat zijn van een uniek inzicht dat in die post wordt gedeeld. Voor zover ik weet was Brian Dean de eerste die het gebruik van 'emmerbrigades' in de context van SEO vermeldde, vandaar dat hij zoveel links verzamelde.

Dit is nog een andere reden waarom het belangrijk is om unieke inzichten, tips en trucs in je post te delen - dat is een manier waarop je links "natuurlijk" kunt aantrekken.

7. Trim en verfijn je bericht

Niemand leest graag meer dan dat ze moeten doen. Uw doel moet altijd zijn om onnodige inhoud en woordelijkheid uit uw bericht te verwijderen.

We zijn hier behoorlijk bruut tegen; we weten al duizenden woorden uit berichten te verwijderen. Soms besluiten we zelfs dat we de post haten en helemaal opnieuw beginnen (hoewel we proberen dat te voorkomen!)

Dus wees niet bang om een ​​scalpel in je post te nemen en trim onnodige rommel.

Ik raad ook aan om de rest van je bericht te vereenvoudigen en op te splitsen in kortere zinnen en paragrafen. Dit zorgt ervoor dat uw bericht gemakkelijk verteerbaar is en minder afschrikwekkend voor skimmers.

Een hulpmiddel dat hierbij helpt is de Hemingway-app .

Plak je bericht gewoon in de gratis tool en het zal lange en moeilijk te lezen zinnen, bijwoorden en zinnen benadrukken met eenvoudigere alternatieven.

We voeren ook al onze berichten uit via Grammatica om spelling en grammaticale fouten te benadrukken.

Kanttekening.
We gebruiken Grammarly Premium, maar de gratis versie is ook goed.

Je moet er ook voor zorgen dat je bericht niet zomaar een tekstmuur is. Hier is wat advies over hoe je dat kunt vermijden:

  • Gebruik opmaak om de tekst op te splitsen (lijsten met opsommingstekens, call-outs, notities aan kant, enz.);
  • Voeg waar nodig afbeeldingen en schermafbeeldingen toe;
  • Inclusief ingesloten video's (indien nodig en dit is logisch)
  • Gebruik vet, cursief, onderstreept waar nodig om belangrijke punten te markeren.
  • Voeg zogenaamde " emmerbrigades " toe

Dan is het eindelijk tijd om te uploaden naar WordPress (of welk blogplatform dat je ook gebruikt) en de post voor te bereiden voor publicatie.

Kanttekening.
We gebruiken Wordable hiervoor - ik raad het ten zeerste aan als je een WordPress-gebruiker bent.

Maak ook van deze gelegenheid gebruik om de titel van je bericht te verfijnen en een metabeschrijving te maken.

Laat dit deel niet over het hoofd. Het schrijven van een aantrekkelijke titel en metabeschrijving is uiterst belangrijk als je wilt dat mensen daadwerkelijk doorklikken naar je bericht (wat je duidelijk doet). Er zijn ook aanwijzingen dat Google neemt CTR rekening gehouden bij het rangschikken van pagina's.

Laatste gedachten

Daar heb je het: een eenvoudig 7-stappen proces voor SEO- copywriting.

Geen al te technische TF-IDF- analyse of zelfs de toevoeging van zogenaamde ' LSI- sleutelwoorden'. Concentreer u alleen op zoekintentie, neem een ​​unieke invalshoek, betrek uw lezers direct en trek links naar uw bericht aan.

Het is zeker niet gemakkelijk door een stuk van de verbeelding. Het vereist zelfs veel werk.

Maar trek het uit, en je zult maandelijks passief verkeer naar je blog ontvangen .

Head of Content @ Ahrefs (or, in plain English, I'm the guy responsible for ensuring that every blog post we publish is EPIC). Founder @ The SEO Project.

Article stats

  • Twitter 97
  • Facebook 236
  • Referring domains 37
Data from Content Explorer tool.

Ontvang meldingen over nieuwe artikelen

45.289 marketeers zijn al ingeschreven op het blog van Ahrefs. Laat uw email achter om onze wekelijkse nieuwsbrief te ontvangen.

email abonnement
Leave this field empty if you're human: